Eire139-450x300

Na voltooiing van een bedrijfseconomische HBO-studie (International Business and Languages) en een wetenschappelijke vervolgstudie (communicatiewetenschap) heb ik me als pragmatische academicus sinds 2003 in uiteenlopende commerciële functies kunnen ontwikkelen.

In die periode heb ik niet alleen ervaren waar het in de marketing om draait, ik raakte gaandeweg ook meer en meer gefascineerd door de mogelijkheden die de digitalisering bood om met behulp van beschikbare data effectiever de markt te kunnen gaan bewerken en het vakgebied meer fact-based te benaderen.

Sinds 2010 kon ik mijn ervaring verrijken met databronnen uit media. Als analist bij de Evangelische Omroep leerde ik veel over doelgroepen, bereikscijfers en zenderprofielen. Ik mocht me verplaatsen in de situatie en doelstellingen van content makers en mediadata gebruiken om ze te helpen bij hun vraagstukken.

In 2015 wilde ik opgedane kennis en ervaring ook voor andere, kleinere en lokale opdrachtgevers inzetten en ben ik met Driven by Data begonnen.

Mensen typeren mij als nieuwsgierig, speels, resultaatgericht en maatschappelijk betrokken. Ik ben meer een generalist dan een specialist, ben nieuwsgierig, betrouwbaar en heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel.